کد خبر : 127
تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1400 - 13:13

ارزش سرمایه گذاری بر روی فقر

بسیاری از دولت ها و مردم بر این باورند که فقر، تنها آثار مالی اش مربوط به خود فقیر است؛ بنابراین بودجه ریزی در این حوزه را باید فراموش کنیم. اما بی خانمان ها و متکدیان علاوه بر اینکه چهره شهرها را زشت می کنند و برای همشهریان خود مزاحمت ایجاد می کنند، به دلیل اعتیاد و بیماری، هزینه بالایی بر دوش دولت ها می گذارند، که البته دولت ها هم مجبور می شوند این پول را از مالیات یا دیگر هزینه ها از خود مردم بگیرند.

هزینه خدمات اجتماعی برای فقرا و همچنین پلیس، دادگاه و بیمارستان بسیار بالاست. زندگی یک بی خانمان در آمریکا سالانه بیش از 17 هزار دلار برای دولت خرج بر می دارد، همین موضوع باعث شد سرمایه گذاری های موفقی از طرف دولت و کارآفرینان برای ریشه کنی فقر در بعضی از نقاط جهان انجام شود.

یکی از موفق ترین این پروژه ها در حوزه زمانی سالهای 2006 تا 2014 میلادی در هلند انجام شد. بودجه این طرح 217 میلیون دلار و هدف آن جمع آوری تمام افراد بی خانمان از خیابان ها بود. ارکان این طرح هم، مشاوره و خانه رایگان و حرفه آموزی بود. در نهایت شگفتی موفقیت بی نظیری حاصل شد.

تنها بعد از چند سال مشکل ولگردی به میزان 65% در آمستردام و روتردام، دو شهر بزرگ هلند کاهش داشت و در نتیجه آن، پارک ها و اماکن عمومی، چهره بهتری پیدا کردند. طبق اعلام دولت هلند، در آن سال ها بازده مالی این طرح برای جامعه، دو برابر بیش از سرمایه گذاری اولیه بود.

از دیگر طرح های خصوصی موفق، طرح بیل گیتس، مدیر عامل و کار آفرین سابق شرکت مایکروسافت، در سرمایه گذاری و ریشه کنی بیماری کودکان در آفریقا بود. بعد از 10 سال میزان بیماری در کودکان آفریقا به شکل چشمگیری کاهش داشته و کودکان یک دهه پیش آفريقا در حال حاضر چندین برابر سرمایه گذاری بیل گیتس، برای او سود آورده اند.

از دومان سهند چه می دانید؟

دومان سهند از جمله افرادی است که از ابتدای دهه 80 در زمینه سرمایه گذاری فعال بوده؛ و در نهایت پس از سال 1390 توانست با جذب سرمایه و تاسیس روزنامه و نشریه و دیگر کسب و کارها، نام خود را بعنوان یک کارآفرین مطرح کند.

دومان سهند بعنوان نیروی جوانی که متولد سال 1361 بوده، علاوه بر سرمایه گذاری و کارآفرینی، بعنوان روزنامه نگار اقتصادی و خبرنگاری در همین عرصه، برای روزنامه و نشریاتی مانند: روزنامه شرق، بهار، تجارت گردشگری و دنیای تجارت فعالیت کرده و تجربه سردبیری در این رسانه های را نیز در رزومه کاری خود دارد.

توییتر دومان سهند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.