کد خبر : 190
تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1400 - 17:28

تأثیر ویروس کرونا در صنعت جهانگردی

تأثیر ویروس کرونا در جهانگردی می تواند برای اقتصاد جهانی بیش از 4 تریلیون دلار هزینه داشته باشد.

طبق گزارشی که توسط کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد “UNCTAD” منتشر شد ، نشان داد که سقوط جهانگردی بین المللی ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا ، فقط در سال های 2020 و 2021 ، 4 تریلیون دلار برای اقتصاد جهانی هزینه خواهد داشت.

سال گذشته ، بخش های مربوط به صنعت گردشگری و توریسم پس از توقف سفر به دلیل همه گیری کویید 19 ، حدود 2.4 تریلیون دلار ضرر کردند. گزارش UNCTAD ، ارائه شده به سازمان جهانی جهانگردی سازمان ملل متحد ، می گوید كه خسارات امسال می تواند زیاد باشد و پیش بینی می شود كه در سال 2021 خسارت بین 1.7 تریلیون دلار تا 2.4 تریلیون دلار باشد.

این گزارش می گوید که بهبود بخش گردشگری تا حدود زیادی به توزیع واکسن کرونا در سراسر جهان بستگی دارد ، خاطرنشان می کند که صنایع گردشگری در کشورهایی که میزان واکسیناسیون بالا دارند سریعتر از کشورهای با نرخ پایین بهبود می یابند.

ایزابل دورانت ، سرپرست دبیرکل UNCTAD ، روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت: “جهان به تلاش های واکسیناسیون جهانی نیاز دارد که بتواند از کارگران محافظت کند ، تأثیرات منفی اجتماعی را کاهش دهد و با توجه به تغییرات ساختاری بالقوه تصمیمات استراتژیک در مورد گردشگری را اتخاذ کند”.

سازمان جهانی جهانگردی انتظار بازگشت به سطح گردشگری سال 2019 را تا سال 2023 یا بعد از آن ندارد و آژانس سازمان ملل افزود که ورود گردشگران در سال 2021 ممکن است 84 درصد کاهش یابد.

شکی نیست که ضررهای گردشگری ناشی از توزیع ناهموار واکسن در سالهای 2021 در کشورهای در حال توسعه بیشتر خواهد بود. در این گزارش 3 سناریوی مختلف وجود دارد که مناطق تحت تأثیر آنها آمریکای مرکزی ، آفریقای شرقی و آسیای جنوب شرقی است.

بر اساس گزارش UNCTAD ، کشورهای در حال توسعه در حال حاضر بیشترین خسارات را در سال 2020 متحمل شده اند که میزان ورود توریست به آنها بین 60 تا 80 درصد کاهش یافته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.