کد خبر : 123
تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1400 - 13:10

آیا بی خانمان ها نیز سرمایه گذاری می کنند؟

عده ای فکر می کنند سرمایه گذاری و سرمایه پذیری تنها متعلق به قشر ثروتمند است. سال 2009 در لندن آزمایش جالبی در این زمینه انجام شد. 13 مرد بی خانمان که بعضی از آنها 40 سال در خیابانها، بدون سرپناه و درآمد، زندگی می کردند، مورد آزمایش مالی قرار گرفتند. به هر نفر از آنها مبلغ 3000 پوند تخصیص داده شد. از آنها خواستند آن پول را در جهت بهبود زندگیشان خرج کنند.

به عقیده عامه مردم، آنها باید این پول را برای خرید غذای مورد علاقه و غیره خرج می کردند. عده ی کثیری از این 13 مرد معتاد بودند و انتظار می رفت بخش عمده ی این پول را صرف خرید مواد مخدر کنند، اما نتیجه ی جالبی رقم خورد؛ بسیاری از آنها از این پول بابت سرمایه گذاری جهت بهبود زندگیشان و موارد مهم مورد نیازشان بهره بردند. 7 نفر از آنها از این پول برای تهیه خانه استفاده کردند، عده ای از آنها برای شرکت در کلاسهایی مانند آشپزی برای راه اندازی کسب و کار بهره بردند.

آنها سراغ ترک اعتیاد رفتند و برای آینده برنامه ريختند. یکی از آنها در مصاحبه با مجله اکونومیست گفته بود: «برای اولین بار در زندگیم، همه چیز در جای خودش قرار گرفت. شروع کردم به مراقبت از خودم، شستشو و اصلاح کردم و در حال حاضر هوای بازگشت به خانه به سرم زده و می خواهم زندگی جدید با دو فرزندم را از سر بگیرم».

اکونومیست در پایان نتیجه گرفت؛ موثرترین راه برای سرمایه گذاری روی بی خانمان ها اینست که آن پول را به خودشان بدهیم. این نتیجه گیری بر خلاف عقیده برخی از اقتصاد دانان، مبنی بر پول مفت مردم را تنبل می کند بود.

زندگی نامه دومان سهند

مطلب فوق یکی از بی شمار مطالب در حوزه سرمایه گذاری و اقتصاد است که جناب دومان سهند، سرمایه گذار و کارآفرین ایرانی، در مطالاعات اخبار جهان به آن دست پیدا کرده، و برای آگاهی و رشد تفکر سرمایه گذاری جامعه ما دست به انتشار آن زده است.

خود ایشان نیز بعنوان سرمایه گذار که در سال 1361 متولد شده، در زمینه جذب و رشد سرمایه فردی فعال بوده اند. دومان سهند از ابتدای دهه 80 فعالیت های خود را آغاز کرده و در دهه 90 بعنوان رییس هیئت مدیره و مدیرعامل چندین مجموعه کسب و کار، فعالیت های خود را به اوج رساندند.

آقای دومان سهند در کنار سرمایه گذاری، بعنوان روزنامه نگار اقتصادی نیز در چندین نشریه و رسانه مانند روزنامه شرق، تجارت گردشگری و دنیای تجارت (بعنوان خبرنگار)، وقایع اتفاقیه و آسمان آبی فعالیت داشته اند.

توییتر دومان سهند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.