کد خبر : 120
تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1400 - 13:07

سرمایه گذار با این 3 ویژگی قطعا اشتباهی است

به همان اندازه که تامین سرمایه ی یک استارتاپ امری حیاتی است؛ لزوم شناخت سرمایه گذار هم مهم است. بسیاری از کارآفرینان توسط سرمایه گذاران اشتباهی اغفال شده اند و به بیراهه رفتند یا وقتشان تلف شده است.

در این یادداشت به چند ویژگی سرمایه گذاری اشتباهی اشاره می شود:

  1. عدم توانایی مالی کافی: وقتی دارای ایده هستید گاهی ممکن است درگیر دلالان جذب سرمایه شويد و آنها خود را به جای سرمایه گذار جا بزنند. این افراد به دلیل نداشتن توانایی تصمیم گیری فقط وقت شما تلف می کنند. همچنین عده ای از سرمایه گذاران توانایی مالی کافی برای تامین مالی پروژه شما را ندارند و حتی گاهی به دنبال دزدیدن ایده شما هستند؛ بنابراین قبل از جلسه با یک سرمایه گذار، راجع به او کامل تحقیق کنید و از توانایی مالی او مطمئن شوید .
  2. عدم تسلط در حوزه پروژه شما: سرمایه گذار علاوه بر پول باید اطلاعات کافی در حوزه پروژه شما را داشته باشد؛ یا دسترسی به مشاوران در آن زمینه را دارا باشد، تا بتواند به سرعت در مورد ورود به پروژه ی شما تصمیم بگیرد. همچنین شما از دانش او هم به عنوان شریک بهره ببرید.
  3. عدم تعهد اخلاقی: اگر سرمایه گذار شما طمع کار باشد، هم به دنبال حذف شما از پروژه خواهد بود و هم به دنبال دور زدن قانون. باید قرار دادهای مکتوب و با جلوگیری از دخالت های بی مورد اجازه ندهید سرمایه گذار از شما سوء استفاده کند. جمله ای در میان کار آفرینان مصطلح است که می گوید : «همسر را می شود طلاق داد ولی سرمایه گذار را نه»؛ بنابراین در انتخاب سرمایه گذار سخت گیری به خرج دهید تا در دام سرمایه گذاران اشتباهی نیفتید.

تاریخچه زندگی دومان سهند

او متولد سال 1361 هجری شمسی بوده و در دوره جوانی به سرمایه گذاری و کارآفرینی روی آورد. فعالیت دومان سهند بعنوان جذب سرمایه و مدیریت آن، از ده 80 شروع و در دهه 90 موفق شد بعنوان رییس هیئت مدیره و مدیرعامل چند کسب و کار در حوزه های مختلف، نامش بر سر زبان ها بیوفتد.

ایشان با تاسیس چند روزنامه و نشریه و فعالیت بعنوان خبرنگار، سعی در آگاهی افراد جامعه من باب اهمیت سرمایه گذاری و فرهنگ سازی آن کرده و بدین وسیله دانش خود را در اختیار ایشان قرار می دادند.

توییتر دومان سهند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.