کد خبر : 139
تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1400 - 16:26

4 اثر مهم سبک زندگی سالم بر روی بدن

4 اثر مهم سبک زندگی سالم بر روی بدن

فواید عادات سالم بر روی بدن شما پیروی از عادت های سالم ، مانند خوب غذا خوردن ، ورزش و پرهیز از مواد مضر ، بر سلامت ذهن و بدن تأثیر می گذارد ، که دارای فواید سلامتی است. در این رابطه ، گزارشی که توسط وب سایت آمریکایی “Healthline” منتشر شد ، تعدادی از

فواید عادات سالم بر روی بدن شما

پیروی از عادت های سالم ، مانند خوب غذا خوردن ، ورزش و پرهیز از مواد مضر ، بر سلامت ذهن و بدن تأثیر می گذارد ، که دارای فواید سلامتی است. در این رابطه ، گزارشی که توسط وب سایت آمریکایی “Healthline” منتشر شد ، تعدادی از سلامتی را ارائه داد مزایای یک سبک زندگی سالم ، از جمله موارد زیر:

1. کنترل وزن

خوردن منظم و ورزش منظم می تواند به کنترل وزن و حفظ وزن سالم کمک کند. اگر سعی در کاهش وزن ندارید ، می توانید حداقل به مدت 150 دقیقه در هفته به طور منظم ورزش کنید ، این باعث بهبود سلامت قلب و عروق ، تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش سطح انرژی ، و همچنین داشتن یک رژیم غذایی متعادل که کالری بدن را کنترل کرده و وزن را هنگام شروع روز با صبحانه سالم کنترل کند.

2. افزایش روحیه و انگیزه

ورزش و فعالیت بدنی باعث تحریک تولید اندورفین در مغز، ماده شیمیایی مسئول احساس خوشبختی و آرامش می شود. یک رژیم غذایی سالم همراه با ورزش باعث زیبایی ظاهری، افزایش اعتماد به نفس، کاهش استرس و بهبود عملکرد مغز و وضعیت روانی می شود.

3. توانایی کنترل بیماری

عادات سالم به جلوگیری از برخی مشکلات سلامتی مانند بیماری های قلبی ، سکته مغزی و فشار خون بالا کمک می کند ، اگر از خود مراقبت کرده و کلسترول و فشار خون را حفظ کنید ، این جریان خون را حفظ می کند ، خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد و بر طیف سلامتی غلبه می کند مشکلاتی مانند سندرم متابولیک و بیماری دیابت ، افسردگی ، انواع خاصی از سرطان و آرتروز.

4. تقویت انرژی بدن

ممکن است بعد از خوردن مقدار زیادی غذای سالم و متعادل احساس رضایت کنیم ، این امر به تقویت انرژی در بدن کمک می کند و یک رژیم غذایی سالم شامل موارد زیر است: غلات ، گوشت بدون چربی ، لبنیات کم چرب ، میوه ها و سبزیجات ، و ورزش منظم باعث بهبود عضلات می شود ظرفیت ، استقامت را افزایش می دهد و اکسیژن را تحویل می دهد. برای بافت های بدن و خواب بهتر را تقویت می کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 9 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.