کد خبر : 147
تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1400 - 16:37

7 نکته برای رسیدن به آرامش درونی و آرامش خاطر

7 نکته برای رسیدن به آرامش درونی و آرامش خاطر

  عصبی بودن ، احساس تنش به یکی از ویژگیهای دوران مدرن تبدیل شده است و این موارد اخیراً در بین مردم به ویژه در جوانان و نوجوانان شیوع یافته است ، که متخصصان روانشناسی را وادار به ارائه چندین نکته در جهت غلبه بر این موارد و سوق دادن به زندگی شاد و احساس

رسیدن به آرامش درون با رعایت سبک زندگی

 

عصبی بودن ، احساس تنش به یکی از ویژگیهای دوران مدرن تبدیل شده است و این موارد اخیراً در بین مردم به ویژه در جوانان و نوجوانان شیوع یافته است ، که متخصصان روانشناسی را وادار به ارائه چندین نکته در جهت غلبه بر این موارد و سوق دادن به زندگی شاد و احساس خوشبختی می کنند. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با برخی نکات آشنا کنیم.

  1. روز خود را با لبخند آغاز کنید.

من می دانم که لبخند زدن هنگامی که فرد بیش از حد نگرانی داشته باشد دشوار است . اما این لبخند شروع و امید جدیدی به زندگی می دهد.

متخصصان می گویند وقتی لبخند می زنید ، مغز شروع به ارسال پیام به بدن می کند و بدن نیز شروع به ترشح  هورمون خوشبختی می کند ، که به شما احساس راحتی و آرامش می دهد.

  1. ورزش صبح را فراموش نکنید.

ورزش صبحگاهی به شما چابکی و نشاط می بخشد و از شر بارهای منفی که زندگی شما را مختل می کند، خلاص می کند، ورزش بر روان شما تأثیر می گذارد و بعد از ورزش سبک صبحگاهی احساسی سرشار از شادی و نشاط خواهی داشت.

بنابراین متخصصان روانشناسی لزوم ورزش در اوایل صبح را که هوا پاک و خالص است را توصیه می کنند.

  1. دیدن اخبار را به آخر شب موکول کنید.

دیدن آخرین اخبار و پیگیری وقایع خوب است ، اما انجام این کار در صبح مفید نیست. اخبار مستقیماً بر وضعیت روانی شما تأثیر می گذارند ، زیرا خبرها اغلب حاوی فاجعه ، جنگ و حوادث هستند.

بنابراین کارشناسان روانشناسی ترجیح می دهند اخبار گوش ندهید و یا اگر مشتاق به دنبال کردن خبرهای روز دنیا هستید از تیتر های منفی سرسری گذر کنید. موسیقی آرام یا قرآن کریم در صبح  به شما کمک می کند روز خود را با یک نت مثبت شروع کنید.

  1. قبل از خوردن صبحانه به سر کار نروید.

صبحانه اساسی و ضروری ترین وعده غذایی است و انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می کند. به روند متابولیسم کمک میکند ، اما اکثر افراد آن را نادیده می گیرند.

بنابراین متخصصان روانشناسی بر لزوم خوردن صبحانه قبل از هر کاری تأکید می کنند. زیرا صبحانه فشارهای روز را برای شما کمتر میکند و میزان تحمل شما را بالا میبرد.

  1. به ظاهر خود برسید و آراسته باشید.

موهای نامرتب و لباسهای نامناسب خستگی روانی به همراه دارد ، زیرا ظاهر در وضعیت روانی که در آن زندگی می کنیم نقش اساسی دارد.

بنابراین کارشناسان روانشناسی بر اهمیت مراقبت از ظاهر بیرونی تأکید می کنند ، و آنها توصیه می کنند که هر از چند گاهی مدل موی خود را بپوشانید ، و همچنین توصیه می شود از پوشیدن رنگ های تیره بپرهیزید و لباس های شاد و رنگارنگ بپوشید.

  1. وقت خود را با دوستان خود بگذرانید.

انزوای اجتماعی باعث تشدید احساس تنش می شود، بنابراین بهتر است زمانی از روز را صرف ملاقات با دوستان و و یا مکالمه با آنان کنیم .برخی از فعالیت های با دوستان احساس خوشبختی در ما ایجاد می کنند

  1. آخر هفته خود را در طبیعت سپری کنید.

آخر هفته خود را در خانه سپری نکنید ، با خانواده خود به آغوش طبیعت، ساحل یا جنگل هایی بروید که هوای تازه و مناظر زیبا دارد.

کارشناسان تأیید می کنند که تعطیلات از نظر جسمی و روانی بر سلامتی انسان تأثیر دارد. این امر به فرد کمک می کند تا قدرت بدنی خود را دوباره شارژ کند وبه احساس راحتی و آرامش کمک می کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.