کد خبر : 74
تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردین 1400 - 5:12

ردصلاحیت ها شفاف شود

درخواست از شورای نگهبان برای گرفتن آزمون هوش از کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰

درخواست از شورای نگهبان برای گرفتن آزمون هوش از کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰
کاربران خبرآنلاین پیش بینی ها خود را از رفتار شورای نگهبان با کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ مطرح و توصیه های مختلفی به این نهاد بیان کردند.

مجلس دستپخت شورای نگهبان است

برخی از کاربران خبرآنلاین با اشاره به ردصلاحیت های گسترده انتخابات مجلس یازدهم از شورای نگهبان خواستند که درباره رد صلاحیت افراد توضیح بدهند. مثلا مهدی درخشانی نوشت:« بیخودی رد صلاحیت نکنند. همین. دلایل رد صلاحیت افراد را توضیح بدن. اجازه بدن نماینده های تمام تفکرات مردم در انتخابات شرکت کنند.» دیگری نوشت:« نگاهی به این مجلس کنند که دستپخت نظارت استصوابی و سلیقه جناحی شورای نگهبانه تا حساب بیاد دستشون. رفتار جناحی شورای نگهبان ضد منافع ملی. حذف نظارت استصوابی تنها راه داشتن یک انتخابات نسبتا مردم سالارانه هست.»

یاسین نوشت:« دخالت نکند در رابطه با صلاحیت.» ناصر هم نوشت:« با نگاه جناحی به انتخابات و بررسی صلاحیت ها ورود نکند ، مجلس یازدهم نمونه بارز این نوع نگاه است و قطعا دود آن در وهله اول به چشم حاکمیت خواهد رفت.»

کاربری برای خبرآنلاین نوشت:« شفافیت در رد صلاحیت ها بدون اغماض البته قبل از ثبت نام از کاندیداها تعهد بگیرند که اگر رد شدید ما دلائل رد را علنی میکنیم و الا ثبت نام نکنید.» رضا نوشت:« اجازه بده تا انتخابات برگزار بشه نه انتصابات.»

علی نیز نوشت:« شورای نگهبان همیشه سعی داشته صلاحیت افرادی رو تایید کنه که مورد قبول اکثر جامعه نیست اجازه بدن بعد از ۴۰ سال یکی بیاد که گرفتاریهای مردم و حل کنه نه فقط شعار بده باید برنامه و استراتژی داشته باشه نه فقط شعار بده دیگه بسه بعد از این همه سال شعار دادن.»

دیگری هم نوشت:« شورای نگهبان توجه داشته باشد که یک انتخابات قوی و دشمن ناامیدکن زمانی رخ خواهد دارد که تمام سلایق با حداکثر توان در ان شرکت کنند اما اگر فقط کاندیداهای یک جناح بیایند یعنی ازدست دادن مشارکت نیمی از مردم.»

از مردم و برای مردم

در این میان برخی از کاربران خبرآنلاین از شورای نگهبان خواستند که منافع ملی را در نظر بگیرد. به طور مثال، فردی که نامش را منتشر نکرده است، برای خبرآنلاین نوشت:« کسانی که کوچکترین مشکلی با نظام دارندو علیه نظامند ردصلاحیت شوند اگر ما ملت در انتخاب اشتباه می کنیم به علت عدم شناخت کاندیدا است، ولی شورای نگهبان شناخت کاملی دارند پس اشتباه شورای نگهبان پذیرفتنی نیست، دقت کامل و سختگیری نظر ما ملت است.»

کاربری هم نوشت:« اجازه بدن همه داوطلبین در این رقابت شرکت کنند تا رییس جمهور بر مبنای واقعیت اجتماعی انتخاب بشه یعنی دولت روی پایگاه واقعی اجتماعی تشکیل بشه و بتونه کار کنه به قول لینکلن از مردم و برای مردم.»

محمدی هم نوشت:« شورای محترم نگهبان با هدف مشارکت حداکثر مدنظر مقام معظم رهبری و بنفع نظام و انقلاب، با مناعت طبع بیشتری امکان حضور نمایندگانی از افکار گوناگون جامعه بدون رعایت کف و سقف کمیت را فراهم نماید.»

بهروز نیز نوشت:« با سلام . لطفاً قانون و مراجع چهارگانه استعلام مد نظر باشد تا افراد دلسوز و انقلابی سر کار بیایند.» وحید هم با طرح پپیشنهادی به شورای نگهبان نوشت:« از هر داوطلب یک پولی مثلا ۱۰ میلیون تومان بگیرند. آزمون هوش، روانشناسی برگزار کند، ولی قبلش حد نصاب را اعلام کند. تعهد بگیرد که تمام حسابهای بانکی و اموال شخص و خانواده درجه اول تحت کنترل خواهد بود.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.