کد خبر : 172
تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1400 - 17:06

8 دلیل مهم در شکست بازاریابی دیجیتال

8 دلیل مهم در شکست بازاریابی دیجیتال

همه کمپین های بازاریابی دیجیتال موفق نیستند و هنگامی که کمپین های بازاریابی با شکست روبرو می شوند ، در نتیجه بسیاری از اشتباهات با شکست روبرو می شوند که برای جلوگیری از آنها باید بدانید. 1. عدم برنامه ریزی و تعیین اهداف: اگر قصد موفقیت ندارید ، قطعاً قصد شکست نیز دارید. یک جمله

همه کمپین های بازاریابی دیجیتال موفق نیستند و هنگامی که کمپین های بازاریابی با شکست روبرو می شوند ، در نتیجه بسیاری از اشتباهات با شکست روبرو می شوند که برای جلوگیری از آنها باید بدانید.

1. عدم برنامه ریزی و تعیین اهداف:

اگر قصد موفقیت ندارید ، قطعاً قصد شکست نیز دارید. یک جمله معروف و مشهور در قلب واقعیت ، دلیل اصلی عدم موفقیت در بازاریابی دیجیتال همیشه عدم وجود یک استراتژی بازاریابی است که از آن پشتیبانی کند و به شما کمک کند. موفقیت آن انجام یک سری تلاش های بازرگانی و بازاریابی بدون هدف خاص فقط اتلاف وقت ، تلاش و پول است.

به همین دلیل بهترین راه برای دستیابی به بازاریابی موفقیت آمیز ، تعیین اهداف برای کسب و کار شما و ایجاد یک استراتژی دیجیتالی و مسیری روشن است که بتواند شما را به هم متصل کند و به شما در دستیابی به این اهداف کمک کند.

2. گوش دادن به مشتریان:

به خاطر دارید آخرین باری که با مشتریان خود صحبت کرده اید و به مشکلات آنها گوش داده اید چه زمانی بوده است؟ یادتان هست آخرین باری که تلفن خود را گرفتید و با آنها صحبت کردید کی بود؟ و آخرین ملاقات با آنها در یک گفتگوی زنده و واقعی رو در رو چه زمانی برگزار شد تا بفهمیم در زندگی و کار آنها چه می گذرد؟

همیشه با مشتریان در ارتباط باشید و همیشه درباره نیازها و درخواست های آنها تحقیق کنید ، ضروری است که آنها را به درستی درک کنید تا پیام بازاریابی دیجیتال خود را به گونه ای بسازید که افراد یا شرکت های مناسب را برای ماهیت تجارت شما جذب کند.

3. استفاده اشتباه از بازاریابی دیجیتال:

برقراری ارتباط با مشتری قبل از اینکه به شما احتیاج داشته باشند یک چیز خوب است ، چرا؟ زیرا آنها در صورت نیاز شما را به یاد می آورند ، اما اگر در شرایطی بازاریابی کنید که مشتریان بالقوه شما در آن نیستند ، پیام شما از این طریق عبور نخواهد کرد.

به عنوان مثال ، اگر یک هماهنگ کننده رویداد هستید و ماهانه فقط 10 جستجو برای آن سرویس در Google انجام می شود نمی توانید فقط برای آوردن مشتری جدید به تبلیغات از طریق Google اعتماد کنید؛ باید از تبلیغات ، پیام های تلفن همراه یا تبلیغات OTT استفاده کنید در دستگاه های دیجیتال ، برای جلوی چشم مشتریانی که مایل به ازدواج هستند ظاهر شود.

این پیام باعث می شود که کسب و کار شما هنگام برنامه ریزی عروسی شما را به یاد بیاورد ، مهم این است که بدانید مخاطب از کجا اطلاعات و دانش کافی از شما کسب می کند ، باید در زمان ، مکان و روش مناسب باشد.

4. هدف قرار دادن افراد اشتباه:

گاهی اوقات تلاش های بازاریابی شما مثر نیست زیرا مشتری های اشتباهی را هدف قرار داده اید یا مخاطب مورد نظر خود را که می خواهید به آن برسید ، به درستی تعریف نکرده اید.

شما می توانید از کانال بازاریابی مناسب استفاده کنید اما پیام شما به افراد مناسب نخواهد رسید ، مگر اینکه گروه های درستی را که به محصولات و خدمات خود که به آنها بازاریابی می کنید نیاز دارید ، که البته در تبلیغات دیجیتال معمول است.

امروزه سیستم عامل های دیجیتال در سراسر جهان ابزارها و روش های زیادی را برای هدف قرار دادن افرادی که می توانند به تجارت شما پاسخ دهند و از شما خرید می کنند ارائه می دهند. دستیابی به گروه خاصی از مشتریان که می خواهند از نام تجاری شما خرید کنند آسان است.

امروز می توانید مشتری ها را بر اساس سن ، جنس ، علاقه ، درآمد ، محل زندگی ، وضعیت تأهل و هر آنچه فکرش را می کنید ، هدف قرار دهید. هدف گیری مناسب مخاطبان بازاریابی شما می تواند از هدر رفتن بودجه جلوگیری کند ، این مهم برای زنده و قوی نگه داشتن سرمایه گذاری شما است.

5. منتظر نمانید:

بازاریابی گاهی اوقات با شکست مواجه می شود زیرا شما زود تسلیم می شوید ، دیدن نتایج بازاریابی اغلب 6 تا 12 ماه طول می کشد. چرا ؟ شرکت شما نمی تواند ناگهان خود را از ناکجا آباد درآورد و بسیاری از مشتریانی را که در اطراف آن جمع می شوند جذب کند. مانند دیگران ، شما باید در ساخت شهرت پروژه خود تلاش کنید و تلاش کنید تا از دیگران متمایزتر شوید و باید به دیگران کمک کنید. موفقیت و اعتماد به نفس ، عزیز من ، یک شبه به دست نمی آیند

6. نظرات و بررسی های منفی:

بررسی هایی که مردم درباره محصول شما انجام می دهند بسیار مهم است. اگر مشاغل شما در ارائه خدمات با مشکلی روبرو هستند یا مشکلی آشکار در مورد محصولات شما وجود دارد به گونه ای که گویی مشکل در خطوط تولید شما است ، پس بازخورد می تواند بازخورد منفی از مشتریان ایجاد کند ، اگر بررسی ها و نظرات بیشتر منفی باشد ، تلاش های بازاریابی شما کمکی نمی کند.

شما باید به مشتریان خود گوش فرا دهید و مشکلات را برطرف کنید ، این روش به بازسازی شهرت آسیب دیده شما و دریافت بازخورد مثبت کمک می کند ، سپس می توانید از بازاریابی دیجیتال نتایج خوبی کسب کنید.

همیشه در فضای مجازی به نظرات درباره خود و خدمات و محصولات خود توجه کنید و مطمئن باشید که مشتریان قبلی شما می توانند نظرات مشتریان بالقوه شما را تغییر دهند.

7. بودجه کم برای بازاریابی دیجیتال:

صرف کمی پول برای بازاریابی دیجیتال مانند انداختن یک قطره شامپو در وان است ، قطره ذوب می شود به روشی که هرگز نمی توانید ببینید یا لمس کنید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک استفاده کنید ، مجبورید چندین کلمه کلیدی را هزینه کنید تا برداشت و تقاضا را بدست آورید ، نتایج عالی در بازاریابی دیجیتال به بودجه مناسبی نیاز دارد.

8 . شرایط خرید دشوار:

برعکس ، ممکن است مشکلی نداشته باشید و بازاریابی فوق العاده ای داشته باشید ، اما شرایط خرید برای مشتریان دشوار بود ، البته من محصولات آنلاین زیادی را دیدم و می خواستم آنها را بخرم ، اما روند خرید پیچیده بود آنقدر طولانی که حوصله اش سر برود.

ما در جهانی زندگی می کنیم که مردم خواهان راه حل های سریع هستند ، هنگام طراحی و راه اندازی کمپین های خرید خود این نکته را به خاطر بسپارید.

این را هم بدانید که مردم دوست دارند از طرق مختلف (از طریق تلفن ، آنلاین و …) خرید کنند. تصور نکنید که همه علاقه مند به خرید همان راهی هستند که شما می خواهید ، مردم همیشه متفاوت هستند ، اما سعی کنید خرید را برای همه آسان کنید ، این چیزی است که همه در آن اتفاق نظر دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.